ponedeljek, 27. junij 2022

Korzika (prvi in drugi dan): na trajekt!

Pogled na Korziko s trajekta v zgodnjem jutru. 

Pametni pravijo, da se dopust začne že doma, s pakiranjem in potem potjo. Jaz to razumem predvsem v smislu, da bi moralo biti že pripravljanje prtljage in potovanje nekaj nestresnega in veselega. No, vsaj tisti del s pakiranjem mi dela še kar nekaj preglavic ... 

Projekt "Korzika 2022" je bil eden najinih prvih dopustov brez otrok. Ti so v teh letih že postali avtonomne republike, ki rade potujejo, a brez nadzora ta starih. Bil je tudi prvi projekt, ki je vseboval daljšo vožnjo z ladjo. Zato je bila to krasna priložnost, da si uresničim še eno željo - izkušnjo spanja na ladji, v pravi ladijski kabini.  

Pristanišče v Genovi.

Na Korziko vozita dve vrsti trajektov. V bistvu gre za isto vrsto trajektov, le da čez dan pokurijo več umazanega goriva in skušajo priti čez lužo čim hitreje, ponoči pa te motorje obremenijo le polovično, s tem podaljšajo pot in ti ponudijo spanje. Da se zjutraj zbudiš na Korziki in začneš odkrivanje tega otoka že navsezgodaj, je pa tudi krasno, kajne?

Najin nočni trajekt iz Genove na Korziko čaka na svoje potnike.

Za Slovence sta najbližji pristanišči proti Korziki v Livornu in Genovi. Midva sva seveda preizkusila obe možnosti - na Korziko sva šla z nočnim trajektom iz Genove, nazaj pa s hitrejšim dnevnim v Livorno. 

Cremona.

Pot se nama je ležerno začela v nedeljo. Ker sva imela trajekt šele zvečer, sva si lahko doma privoščila mirno jutro s počasnim zajtrkom. Da bo tudi pot že del dopusta, sva si vmes ogledala še dve stari italijanski mesti, Cremono in Piacenzo. 

Piacenza.

Zadnji del poti proti Genovi je bil kar malce adrenalinski. Uradno sva bila še vedno na avtocesti, a se je ta začela divje spuščati proti morju, ob tem delala ostre zavoje, kjer je bilo hitrost pogosto treba zmanjšati na 60 km/h, da si še zvozil "avtocestni" ovinek. Vsekakor priporočam, da si za pot vzamete kar nekaj rezerve. Naju je tik pred Genovo, po končanem adrenalinskem spustu, pričakala dolga kolona pred zadnjo cestninsko postajo. Če bi se nama mudilo na trajekt, bi bila presneto živčna! Tako pa sva imela po prihodu v mesto še čas najti eno od cenejših bencinskih črpalk, saj je bilo gorivo na celini cenejše kot na Korziki in se je splačalo na ta način malo privarčevati. Potem sva se odpeljala v pristanišče in postavila v vrsto z drugimi dopusta željnimi popotniki. 

Vhod v pristanišče v Genovi.

Ob pogledu na velike trajekte sem komaj čakal, da prvič vidim njihovo drobovje. Kako zahtevno bo zapeljati avto v trebuh trajekta, kako bomo na koncu prilezli ven iz njega? 

Skozi leva vrata gredo avtomobili v ladjo, skozi desna pa na cilju pridejo ven. Na koncu ladje je namreč ovinek. Prava cesta v trebuhu ladje!

Izkazalo se je, da je notranjost takega trajekta taka, kot kakšna podzemna garaža. Ozka, a brez težav prevozna enosmerna pot, tako da na koncu tudi za izhod iz trajekta pelješ naravnost naprej skozi drugi del ladje (ali pa doživiš v trebuhu ladje pravi ovinek, ki te obrne, da naravnost odpelješ nazaj na isti izhod, kjer si prej prišel v ladjo - odvisno od vrste ladje).  Edini izziv je, kako iz avta priti do stopnišča, ki vodi v prostor za potnike. Uslužbenci z usmerjanjem namreč od voznikov zahtevajo, da avte parkirajo tako rekoč drug drugemu na odbijač, in potem dolgo iščeš kako "luknjo", kjer se boš med vozili prebil do stopnišča na palubo. 

Čakajoč na izplutje iz Genove. 

Naslednji korak je bil obisk recepcije, kjer dobiš ključe od vnaprej plačane in rezervirane kabine. Vrsta je bila dooolga, ampak zaposleni so noro zverzirani, tako da v samo nekaj minutah razdelijo ključe prav vseh kabin na ladji. Midva sva potem počasi odšla najprej v sobo, nato pa na palubo gledat pristanišče in odhod ladje. Nenavadno se mi je zdelo, zakaj večina potnikov (videlo se jim je, da takole na trajekt hodijo vsako leto) ne uživa na palubi, ampak so se takoj zapodili v ladijsko samopostrežno restavracijo na večerjo. Odgovor sem dobil, ko so kmalu po izplutju po internem ozvočenju že začeli opozarjati, da se bo restavracija kmalu zaprla. 


Nos ladje se je usmeril k izhodu iz pristanišča v Genovi.

Midva sva ostala na palubi in se ob malici iz nahrbtnika ter pijači iz ladijskega bara poslavljala od celine. Ko smo bili dovolj daleč od obale, da ni bilo videti ničesar zanimivega več, me je presenetilo, da je ladja večji del že utonila v nočni mir. Le zakaj so šli vsi tako hitro spat, saj bo noč še dolga? Ha, ob petih zjutraj sem dobil odgovor: že dve uri pred pristankom ladje nas je vse potnike iz postelj vrgla budnoca prek ozvočenja. Ta je začela vabiti na zajtrk v ladijsko restavracijo, obenem pa so prosili, naj čim prej zapustimo sobe. Istočasno smo že zaslišali trkanje čistilnega osebja na vrata, ker so morali čim prej sobe očistiti za naslednjo skupino potnikov, ki se bodo s tem trajektom vračali nazaj na celino. 

Korzika prihaja!

Pristanišče na Korziki.

Ko so gume avtomobila začutile trdna tla, sva se usmerila na sever, na Cap Corse. Tako se imenuje ves severni "jezik" Korzike. Najin današnji cilj je bil spoznati najsevernejši in najmanj obljuden del Korzike. 

Cap Corse: slavna plaža s kravami. Ker so tam krave, ljudi pač ni. 

V lokalni trgovini sva si kupila zajtrk in si ga privoščila na plaži, nato pa odšla naprej. Sever otoka so zaznamovale težko dostopne plaže in panoramska, res lepa, pa seveda ozka, a normalno prevozna cesta.


Malce napeto postane le, če srečaš vlačilca. Ampak midva sva kaj takega na celotnem potovanju doživela le prvi dan. 


Če imaš preveč časa, potem to pot priporočam. Če časa ni dovolj, je pa severni del otoka tisti, ki se mu lahko najlažje odrečeš.

Cap Corse: slikovita cesta.

Njegova najbolj izstopajoča zanimivost je panoramska cesta, a takih najdeš veliko tudi drugod po Korziki, zato si lahko prihraniš ovinek na sever. 

Nonza.

Pot sva zaključila v krasnem majhnem kampu U Sole Marinu, ki ga vsekakor lahko zelo priporočiva za prvo noč na Korziki. Do njega se da priti tudi veliko hitreje kot midva - po glavni cesti naravnost čez otok. Ponuja prijetne naravne parcele s senco in lepo plažo. Ni pa v bližini nobenega mesta, zato se pred prihodom založite z vsem, kar potrebujete.

Plaža ob kampu U Sole Marinu.

Te zanima, kam naju je odpeljal tretji dan? Skoči na naslednji zapis ...

sobota, 4. junij 2022

Kranjska Gora: Mavrinc in Špica, pa Goni Pony za povrh

Prvo junijsko soboto 2022 sva šla navijat za sina na najbrž najbolj nor kolesarski vzpon v državi - Goni Pony. 

Da je bila vožnja z avtom do Kranjske Gore ekološko bolj upravičena, sva si pred popoldanskim začetkom dirke dopoldan privoščila še planinski izlet na Visoki Mavrinc in Špico v Sedelcih. Tako sva najprej hodila po hribih nad vršiško cesto, popoldan pa na tej cesti še glasno navijala za prav vsakega, ki je rinil svojega ponija na vrh. 




Na 16 kilometrov dolgem pohodu sva zgizla za 820 metrov višincev in se navduševala nad pogledi na okoliške hribe, med drugimi na Špik, Škrlatico, Razor, Prisank, Vršič .... 

16 kilometrov dolga in lepa krožna pot.


nedelja, 22. maj 2022

S kolesom po Krasu (dvodnevni izlet)

To pa je križišče! Še dobro, da sem se lahko ustavil in v miru preštudiral vse te puščice. 

Že dolgo sem po spletu spremljal popotnike s kolesi, "bikepackerje", in sanjal, da bova tudi midva z ženo kdaj zajahala kolesi za več kot samo nekaj ur. Lahko opremo za večdnevno potepanje po naravi imava že v nahrbtnikih za v hribe, bicikla prav tako stojita v garaži, torej so manjkale samo še dobre vodoodporne kolesarske torbe. Zgolj mala investicija v dodatno opremo naju je torej že opremila za doživetja v povsem novi športno-potovalni panogi. 

Češnje!

Ker imam pred prvimi poskusi v neznanem vedno veliko spoštovanje, sem vztrajal, da naj bo prva taka kolesarska popotniška dogodivščina kratka in nezahtevna. Žena, glavna načrtovalka dogodivščin v hiši, se je strinjala s kratkostjo (malo kilometrov), a ni mogla iz svoje kože zaljubljenosti v hribe, zato nama je zrisala pot, nezahtevno po dolžinskih kilometrih, a precej ambiciozno po višinskih metrih. Zakaj bi kolesaril po Prekmurju, če greš lahko gristi v klance Krasa, kajne?

Kolesarski raj brez motornega prometa.

Tako sva naložila najini kolesi in vso prtljago v avto ter se zapeljala v Ajdovščino, nama ljubo izhodišče za potepanje po tamkajšnjih hribih. 

Karavan zna požreti dva bicikla :)

Pedaliranje s povsem novimi kolesarskimi torbami naju je vodilo v Štanjel, Kobjeglavo, Komen, Dutovlje, Križ, Sežano in Lipico do zadnjih klancev na Kokoš, ki sva jih komaj, res komaj še zgrizla. 

Privoščila sva si odlično večerjo v izjemni družbi oskrbnika v planinskem domu na Kokoši in hitro zaspala. Za nama je bilo 77 kilometrov in 1.400 metrov vzponov. 

Zemljevid poti prvega dne: 77 kilometrov. 

Drugi dan sva začela tam, kjer sva zvečer nehala: v družbi krasnega oskrbnika planinskega doma na Kokoši z energijsko močnim in okusnim zajtrkom, ki naju je navdal s samozavestjo, da bova zmogla tudi današnjo pot nazaj do avta. 

Odličen zajtrk v planinskem domu na Kokoši naju je napolnil z energijo za drugi kolesarski dan. 

S Kokoši sva šla nazaj v Lipico po žig slovenske turnokolesarske poti. Ta je v Lipici žal dostopen samo v času uradnih ur, zato ga prejšnji večer nisva uspela dobiti in sva se morala zato drugi dan vrniti. Ožigosana sva nadaljevala skozi Bazovico, Padriče, Orlek, Sežano, mimo Vipave nazaj na izhodišče v Ajdovščini. Skupaj sva drugi dan nagrizla 66 kilometrov lepe poti, ki se je predvsem spuščala navzdol. 


Mene je potepanje s kolesom ("bikepacking") navdušilo in sem takoj začel navijati za naslednjo dogodivščino!  

Zemljevid poti drugega dne: 66 kilometrov. 


nedelja, 1. maj 2022

Dvodnevni pohod čez Pohorje

Zadnji aprilski dan in prvi dan maja sva v odlični družbi preživela ob pešačenju čez Pohorje. Pet nas je bilo, zahvaljujoč slabemu javnemu prevozu pa smo potrebovali dva avtomobila: enega na izhodišču poti pod pohorsko vzpenjačo, drugega na koncu v Slovenj Gradcu, od koder smo se vrnili na izhodišče po prvi avto. 

Prvi dan smo prehodili kar 38 kilometrov, za kar smo seveda porabili ves dan. Zjutraj smo ujeli prvo vožnjo vzpenjače na Pohorje, saj bi bil še vzpon iz mesta res že preveč za en dan. 

Prvi dan pohoda po Pohorju.
No, pa začnimo!

Obetal se je čudovit sončen dan. 






Drugi dan smo prehodili 18 kilometrov od Ribniške koče do Slovenj Gradca, za kar smo potrebovali šest ur. Vreme je bilo na meji, ampak je zdržalo brez večjih nalivov.

Drugi dan pohoda po Pohorju.

Kraljevski zajtrk v Ribniški koči. Ga ni hotela, ki bi ga zamenjal za tole!

Jajčko na oko :)

Zdrži vreme, zdrži ...

Pazi, kje hodiš!

Pomlad je prišla tudi v hribe. 

Še eno urco, pa bomo pri avtu!

Zasluženo kosilo smo si privoščili v pivnici in pivovarni Time v Radljah ob Dravi, ki jo ne morem prehvaliti. Hrana in pivo - oboje vrhunsko, tako da, kadarkoli bom v tistih krajih, me ekipa Čas zagotovo spet vidi!

Odlično pivo iz pivnice Time.

Mmm, kakšna rebrca delajo v pivnici Time :)

Bi solato?

Morda kaj brezmesnega?

Pohodnik si zasluži kavo in sladico!