petek, 29. julij 2022

Kolesarjenje ob Dravi

Prva ura kolesarjenja z izhodišča v Italiji proti Avstriji.

Kolesarjenje ob Dravi je krasen vstop v svet potovanj s kolesom, tako imenovani "bikepacking". Seveda tudi tu že potrebuješ vso potrebno opremo - kolesarske torbe, lahek šotor ..., ampak pot je nezahtevna, varna (ves čas voziš po odlično urejenih kolesarskih poteh) in z dovolj kampi ob poti, da se lahko načrti glede prenočišč sproti prilagajajo utrujenosti. 

Z ženo sva  konec julija 2022 najino prvo večdnevno kolesarsko popotovanje pot začela na domačem dvorišču v Kranju, od koder sva odpedalirala samo po klancu navzdol do železniške postaje. Od tam je šlo do izvira reke Drave ob vznožju italijanskih Dolomitov z vlakom, z dvema presedanjema v Avstriji. Žal nama je bilo le, da z vlaka nisva izstopila na zadnji postaji na avstrijski strani, saj sva za samo dve postaji po Italiji morala plačati celodnevne karte za kolesa za italijanske železnice. Bi bilo bolje/ceneje, da bi od meje preprosto odkolesarila tisto uro bicikliranja do izvira Drave.

Avstrijski vlaki so (enako kot najnovejši modri slovenski) zelo prijazni kolesarjem. 

Izvir Drave je skromen potoček v vasi Dobbiaco (Toblach), kjer sva si napolnila bidone in se odpeljala najini dogodivščini naproti. 


Hitro sva bila spet na avstrijski strani, koder naju je čakal največji del poti ob Dravi. Večinoma se voziš po kolesarskih stezah, ki so zelo dobro vzdrževane, označene in varne. 

Rezervirano za kolesarje!

Celo tako daleč so šli Avstrijci, da so zgradili posebne mostove, namenjene samo kolesarjem.  Skratka, kolesarska infrastruktura je vrhunska! 


Oznak je ob poti dovolj, da bi se človek znašel tudi brez zemljevida na telefonu. 


Ob poti je dovolj kampov, ti pa so na vrhuncu sezone opazno cenejši kot slovenski, kaj šele hrvaški. Nekateri med njimi imajo lastna jezera, kjer te po celodnevnem kolesarjenju čaka res prijetna osvežitev: 

Camping Seehof.

Stausee camping.

Kolesarske poti vodijo ob travnikih ...

St. Oswald.

... kar čez jezove hidroelektrarn ...

Annabrucke: največja HE na Dravi.

... in seveda ob Dravi.

Seidendorf.

Pred Velikovcem oz. Volkermaktom.

Na Dravi so ljudje vsako akumulacijsko jezero izkoristili za svoj košček morja. Taka pristanišča niso ob morju, ampak ob Dravi na zajezitvah: 


Stausee Camping.

Za kolesarje Avstrijcem denarja ni škoda. Tudi take viseče mostove nam naredijo: 

Viseči most Santa Lucia.

Ko prideš čez mejo v Slovenijo, je žal navdušenja nad kolesarsko infrastrukturo konec. Do Ptuja je večji del poti treba sobivati z vsakdanjim pločevinastim prometom, sicer po manj prometnih cestah nad dolino. No, razgledi pa vseeno ostajajo lepi. 

HE Vuhred.

Ptuj.

Na Pragerskem se je z vlakom najino kolesarjenje končalo.

Nama je kolesarjenje ob Dravi od izvira pa do Ptuja oz. Pragerskega (tam sva šla na vlak) vzelo 5 prijetnih dni. 

In kaj vse potrebuješ za večdnevno kolesarjenje? Kolo je dobro vsako, samo če se da nanj obesiti ali pritrditi kolesarske torbe. Pri opremi je ključna skromnost: kolesarska oblačila vsak večer v kampu lahko opereš ali prezračiš, zato rezerve ne potrebuješ. Nujen je en komplet oblačil za zvečer in zjutraj v kampu, čim bolj lahek šotor, spalna vreča in podloga, plinski kuhalnik in vse, kar je potrebno za kuhanje, pa seveda prva pomoč in dober zemljevid. Midva sva navdušena nad češko aplikacijo Mapy.cz, ki naju še nikjer ni razočarala, ne v hribih, ne v mestih. 

Takole je izgledalo vse, kar sva vzela s seboj na kolesarjenje ob Dravi. Vrvica na sredini loči ženino opremo na levi od moje na desni:

Vse, kar potrebujeta dve osebi za večdnevno kolesarjenje. 



Ni komentarjev:

Objavite komentar